31 Ocak 2015 Cumartesi

Arş'ın Gölgesindeki Genç




Nureddin Yıldız'ın kaleminden her gencin okuması gereken eşsiz bir eser..
Bu kitabı birkaç yıl önce arkadaşımdan ödünç alıp okudum ama okadar güzeldi ki dayanamadım bu kitap mutlaka kütüphanemde bulunmalı diye gidip aldım.
Satırları okurken vicdan sızlatan,nefsine ağır gelen, sadece bu dünyaya ait olmadığını gösteren kısacası insanı sarsıp kendine getiren ve her gaflete düştüğünde ya da düşecek olduğunda açıp tekrar tekrar okunması gereken bir kitap..
Şiddetle tavsiye ediyorum..
Kitaptan bazı notlar paylaşmak istiyorum;
"Görmüş olmak için görmeye,  vakit geçirmek için gezmeye, harcamak için israfa yanaşması mümkün değildir. Mü'minin israf edecek ne malı ne zamanı ne de hayali vardır. Değerli ömürler,  hesabı sorulacak saatler,  geri gelmez gençlik , paha biçilmez sıhhatler beton parçaları önünde fotoğraf çektirmek için heba edilemez.. "
"Okumayı yazmayı öğrendiğin yaşından itibaren her yıl, gözlerin en az beş yüz kitabı taramış olsun. "
"Allah Teala, gücümüzün  yetmediği konularda bizden hesap sormayacaktır şüphesiz.  Yeter ki biz, gücünüzün yettiklerinde ihmalkar olmayalım. "
"Terk et sana ayak bağı olan ne varsa. Seni ağırlaştıran, namaza kalkmanı zorlaştıran, yükselmeyi, melekleşneyi engelleyen ne varsa  terk et onu!  Arkadaş, çevre, zevk,  menfaat..."

              












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder